Tuesday, April 17, 2012

Malicherna

Ked som pri prilezitosti istej rodinnej oslavy mala vybrat knihkupectvo, kam pojdeme hladat darcek, rozhodla som sa bez vahania pre to nase malicke - krompasske.  Je sucastou kniznice a je tak male, ze knihy v nom sa daju polahky spocitat. Ako dieta si pamatam,mali sme knihkupectvo v terajsej zmrzlinarni. Potom sa prestahovalo do terajsej zalozne a ked i to skrachovalo, ujala sa ho kniznica. Nema predavacku, obsluzia vas 'tety kniznicne'. Poznam ludi, ktori tam za knihami chodia, lebo komu dat radsej peniazky? Znamemu obchodu v najblizsom obchodnom mole alebo radsej potesit malinky obchodik, co bojuje o prezitie? Ja v tom mam jasno. Navyse, neviem,cim to je, ale tazko je odtial odist s prazdnymi rukami. Ked nie ste zasypany knihami zo vsetkych svetovych stran, ked kazdu jednu z ponukanych  vidite, odrazu ich mate chut kupit. Aj ja som len clovek a podlahnem vabeniu, na mna vlastne ani netreba dlho tlacit. Zatial, co sme z jednej polic vybrali knihu pre oslavnekynu, z druhej som si uchmatla knizku s basnami od Rufusa:
...doteraz som len  obdivovala jeho modlitbicky, teraz uz jeden z jeho pokladov aj vlastnim. No neostala som len pri tej jednej. Lebo.....
...mi do cesty skocila mala Anicka. Laska na prvy pohlad.

Mozno raz, az budem mat pri sebe niekoho meter vysokeho, budem mu z nej citat.....

Viete, co je na tom vsetkom najhorsie? Ze ja ani nemam na citanie cas ! Taketo male knizky zhltnem pocas prechadzky s Holly. Niektore vsak potrebuju casu viac a tak som si slubila,ze si novu knihu kupim,az sa preluskam tou aktualne rozcitanou:Ibaze ako sa ubranit kniham s receptami? Tie predsa netreba citat ! Navyse prazdna tacka po Velkej noci na mna  priam vola, aby som ju znova zaplnila. A tak som vcera volky-nevolky znova tasila penazenku ,aby som si domov odniesla Teleranovsku kucharku:

.... s receptami presne podla mojho gusta: hrncek toho, hrncek tamtoho a lyzicka tohotu,sup-sup , TAM-TA-DAAA , 30minut vseho vsudy a vonavy kolacik je na svete.
Po musli kolacikoch od rodiny Tekelyovych  :
(odporucam pouzit jemne ovsene vlocky, ktore sa nasucho lepia na zuby), sa dnes chystam na bananovy chlebik . Ale to len preto, ze banany zas a znova stihli vyhrat preteky s casom a zhnedli skor ako sme ich zjedli. Napokon i tak je  lepsie zacat s niecim jednoduchym,nez sa pustim do cohosi podobneho:


Aby som svojej malichernosti dala bodku, neodolala som ani v sekcii s kvetmi. Teraz , ked sa tak na to divam,mozno mam len slabost pre 'K' veci (to by vysvetlovalo, preco sa v poslednych dnoch neviem objest krabych tyciniek! ). Domov som si totiz odniesla krasnu kyticu tulipanov a hoci mi uz pomaly odkvita, este stale tesi.

Isto uznate aj vy,ze byt malichernym aj cosi stoji a korunky sa nekotulaju po chodniku. Dobrou spravou je,ze po niekolkych marnych pokusoch sa nam tento vikend podarilo vytlacit prve nalepky , s ktorymi som ako autorka spokojna. Este na nich treba co-to doladit, niektore sa budu mazat, ine sa zas pridaju, ale v podstate sme zvladli to najdolezitejsie a som si ista,ze uz coskoro pribudnu v mojom Sasheovskom obchodiku.


A potom budu , aspon dufam, marnivi moji  zakaznici....
Lucim sa s vami !

Cingilingiboooom !








No comments:

Post a Comment